sobota 20. února 2016

Makové kytičky

Dnes jsem se pustila do trošku netradičního pečení.
Zkoušela jsem koláčky ve tvaru kytiček.
Toto kynuté těsto má malou zvláštnost,
 přidává se do něj tvaroh. Moc dobře se s ním pracuje
 a navíc je výborné.


 Tady je recept:

Těsto:
250 ml vlažného mléka,
600 g polohrubé mouky
100 g cukru krupice
1 vanilkového cukru,
špetku soli,
50 g rozpuštěného másla,
1/2 vaničky tvarohu,
1 kostku droždí (42 g)
můžeme nahradit sušeným droždím
2 žloutky 

Já zadělávala v pekárně, ale pokud ji nemáte, tak zpracováváme
 jako klasické kynuté těsto. Nejprve uděláme kvásek, pak všechny suroviny 
zpracujeme v těsto a necháme kynout na teplém místě.

Drobenka:
50 g másla, 40 g hrubé mouky, 40 g cukru

Maková náplň
Já nemám mlýnek na mák, tak jsem použila hotovou náplň
do které se přidává cukr a mléko. Můžete ji ozvláštnit nastrouhaným 
jablkem, případně skořicí.


Vykynuté těsto si rozdělíme na 24 dílků.  Uděláme si placičku,na kterou dáme
makovou náplň, a spojíme jako když děláme buchty.
Vznikne nám kulička, kterou splácneme dlaní na placičku.
Placičky dáváme na plech vyložený pečícím papírem.
Necháme chvilku kynout (asi 15 minut),
potom uprostřed vytlačíme důlek. Okraje nařízneme
na osm částí podle obrázku, do vytlaceného důlku dáme náplň,
 potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme drobenkou.
Pečeme asi 20 minut na 170 °C.


 

    
Máme upečeno a teď už zbývá  uvařit si oblíbený nápoj, 
u mě je to zelený čaj a zakousnout se do koláčků :-)


Dobrou chuť!

11 komentářů:

  1. Aničko, teda ty jsou! Určitě jsou i výborné, nejen že nádherně vypadají. Krásné dny Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko, vypadají krásně, jen si nabídnout.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Ani, vypadají moc pěkně. Těsto vyzkouším určitě.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Aničko, koláčky vypadají lákavě, určitě si napíši recept a vyzkouším.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  5. Ani, miluji kynuté těsto, tohle si ukládám do receptů :) Děkuji za sdílení. A moc děkuji za návštěvu u mne a moc milá slova!!! Pa, Jola

    OdpovědětVymazat
  6. Aničko koláčky jsou jak malované hned jsem si opsala recept.

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jůůů ty vypadAJÍ VELICE lákavě :o) to musela být dobrota..a děkuju moc ze receptík...Měj se Aničko moc hezky...Martina

      Vymazat
  8. Anny, vypadají parádně, radost pohledět. Můj muž by jásal, má rád makové :o)
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Aničko zdravím!! Tvoje kytičkové koláčky vypadají úžasně- píši si recept- děkuji!!!
    Měj se hezky Jarka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna