neděle 2. prosince 2012

Medovník

Můj starší syn má dnes narozeniny a přál si domácí medovník.
Teprve nedávno jsem se dozvěděla jaký je rozdíl mezi Medovníkem
a Marlenkou. Medovník má tmavý (karamelový krém ) a Marlenka světlý
krém. Tentokrát jsem vyzkoušela světlý krém.




A ještě recept podle kterého peču:

těsto:
250 g másla (Hery), 3 lžíce medu, 3 vejce,
250 g cukru krupice, 400 g hladké mouky, 1 kávová lžička sody

světlý krém:
500 ml mléka, 6 lžic dětské krupičky, 2 lžičky cukru,
 200 g másla, jedno salko

tmavý krém:
karamelové salko, 250 g másla

cukerný roztok na potírání korpusu:
5 lžic vody, 5 lžic rumu, 5 lžic cukru
-vše svaříme

Rozpuštěné máslo smícháme se všemi surovinami na těsto.
Připravíme si papír na pečení podle formy. Já pekla ve formě 24 cm,
Těsto mi vyšlo na 6 placek. Takže jsem nastříhala 6 papírů
a na každý jsem obkreslila  na zadní stranu formu.
Těsto nanášíme stěrkou na každý papír mírně za namalovanou linku.
Horkovzdušnou troubu předehřejeme na 150 °C.
Každou placku pečeme asi 7 minut. POZOR! Nutno hlídat.
Po vytažení placky z trouby ihned vykrojíme formou.
(po vychladnutí je placka tvrdší a hůře se vykrajuje)
Odkrojky schováme, placky necháme vychladnout.

Pokud budeme chtít tmavý krém ušleháme máslo
 s karamelovým salkem.

Já dělala tentokrát světlý krém, na který si z 500 ml mléka,
6 lžic dětské krupičky a 2 lžičkami cukru svaříme kaši.
Do ještě teplé kaše vmícháme 200 g mása a jedno salko.
Krém necháme chvíli vychladnout.

Pláty těsta potíráme cukerným roztokem a krémem
a vrstvíme na sebe. Potom celý korpus potřeme krémem
 a posypeme mixem rozemletých ořechů a odkrojků z placek.
Dort ještě můžeme ozdobit růžičkami z marcipánu nebo čokolády.
Tento dort je nutné nechat alespoň přes noc uležet.

Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna