sobota 27. října 2012

Kynutý tvarohový koláč

Dnešní chladné počasí mě zahnalo ze zahrady do kuchyně. Měla jsem chuť dát si nějakou ňamku a horký čaj. Při tom si zalést ke krbu a krásně lenošit. Protože miluju kynuté těsto, zvítězil tvarohový koláč z kynutého těsta, posypaný nalístkovanými mandlemi a drobenkou.

 





A ještě recept:

Těsto:
300 g hladké nebo polohrubé mouky, 150 ml mléka,
40 ml oleje, 25 g cukru krupice (2 zarovnané polévkové lžíce),
3 g soli (1/2 kávové lžičky), 1 vejce, 40 gdroždí
Těsto jsem nechala zadělat v domácí pekárně. Dodržuji jen zásadu
nejdříve tekuté přísady a potom ostatní.

Náplň:
2 až 3 tvarohy (já dala 3), 1 vejce, cukr dle chuti (já dala 4 lžíce),
1/2 sačku vanilkového pudinku.
vše promíchat

Drobenka:
50g hrubé mouky, 40 g másla, 40 g cukru krupice

Těsto dáme do vymazané a vysypané formy na koláč,
poté navrstvíme tvarohovou nápň, kterou posypeme
nalístkovanými mandlemi a drobenkou.
Necháme asi 20 minut kynout poté pečeme ve vyhřáté troubě.
Já pekla asi 30 minut v horkovzdušné troubě na 180°C.
Při pečení respektujte zkušenosti s vlastní troubou.

2 komentáře:

  1. vypadá dobře.... s mandlemi jsem ještě nezkoušela:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej. Mandle tam krásně křupou.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna