pondělí 27. srpna 2012

Hraběnčiny řezy

... Protože se nám letos urodilo dost jablek, suším křížaly a peču jablkové buchty stokrát jinak. Kromě štrůdlu jsou jedním z oblíbených jablečných pochoutek naší rodiny Hraběnčiny řezy. Kdysi jsem dostala recept od kamarádky Lenky a od té doby u nás jaksi zdomácněl.


 řezy ještě před upečením
    
 ... a tady už se servíruje

...těsně před "sežráním" (jinak se tomu říct nedá, naše děti jsou jak kobylky)


A tady je již zmíněný recept:

Suroviny na těsto: 4 žloutky, 20 dkg Hery, 2x vanilkový cukr, 45 dkg polohrubé mouky,
1/2 prášku do pečiva
Rukou zpracujeme tužší těsto (když nejde spojit přidáme trošku mléka), asi třetinu těsta
 oddělíme a dáme do lednice ztuhnout, ze zbytku vyválíme plát (já měla pekáč o rozměrech
 30 x 40 cm a po upečení byla buchta vysoká 3 cm viz foto. Kdo chce buchtu vyšší,
 musí použít menší pekáč a nebo znásobit množství surovin a udělat více těsta).
Těsto přendáme na plech, který buď vymažeme máslem a vysypeme moukou
nebo použijeme pečící papír. Já tentokrát použila pečící papír.
Těsto posypeme trošku strouhankou, aby se měla kam vsáknout šťáva z jablíček.
Poté nastrouháme na hrubém struhadle jablka (já dala asi 1kg čisté váhy to zn. po oloupání,
ale záleží  na každém jak vysokou vrstvu jablek má rád).
Jablka naneseme rovnoměrně na těsto, posypeme cukrem a skořicí. Můžeme přidat ořechy
 nebo kokos, opět záleží na naší chuti. Já už dělala oboje.
Teď ušleháme sníh ze 4 bílků a do toho vmícháme 10 dkg cukru moučky. Sníh rozetřeme
 na jablka a na ně nastrouháme zbývající těsto z ledničky.
 Opět strouháme na hrubo.
A teď už jen upéct. Já peču v horkovzdušné troubě na 200 stupňů asi 30 minut. Ale každá trouba peče trochu jinak, takže pečení přizpůsobte té vaší.
Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna